How Old am I

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 22, 2010

Penyakit

Penyakit2 2 yg ada pada kita tanpa kita sedari


Terdengar ceramah Dato' Dr Fadzilah Kamsah td.. best gak. agak tertarik ngan kata2 dia.. ni aku nk share sikit..


1. Penyakit ibadah - terlampau riak dan menunjuk2 yg dia buat ibadah..
                                "hari ni aku buat tahajud 3jam" <--- tp kaki x bengkak2 pn..
                                amal ibadah yg kita lakukan hendaklah tidak diheboh2 kan..baru dpt pahala..
2. Penyakit pada kekayaan - riak dan kedekut. Ade byk duit. sedekah2 lah pd yg memerlukan.
                                            tak byk.. sikit pn jd lah..
3. Penyakit pada TAAT - terlampau taat sehingga memudaratkan..
                                        kalau nk taat pun ikut jugak. Jgn sampai buta hati.
                                        Suami suruh beli arak...BELI!!!!!


itu je yg dpt di CAPTURE oleh otak aku.. ok ar dr x ade langsung kn??  :)
yg aku nk highlight kt cni.. WALAUPUN kita kuat ibadah & kaya..
jgn la sesekali RIAK, ANGKUH & TAKBUR.. 
balasan TUHAN bayar CASH...!!!


* better kita rendah diri.. hormat sesama sendiri dan tak ckp besar
sbb smua tu akan timbulkan rasa kurang selesa dlm pergaulan seharian.

No comments:

Followers