W E L C O M E !!!

Clock

How Old am I

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 13, 2014

Rumah Baru =)

Alhamdulillah,

Hajat nak beli rumah baru / rumah sendiri akan terlaksana tak lama lagi. Insyallah dengan bantuan Allah S.W.T semuanya akan berjalan lancar. Hanya tinggal nak tunggu proses jual beli rumah dengan pihak bank. Kalau pihak bank kata OK, mintak bantuan HUBBY keluarkan EPF untuk beli perabot ye.. Huuhuu..

Rumah tu sebenarnya milik rakan baik ayah aku, dan rumah tu bertapak hanya SEBELAH rumah ayah aku di Taman Sejati, Sungai Petani. Hanya rumah tu saja yang aku dan HUBBY mampu untuk beli. Kalau lah mampu beli Carlissa / Camellia macam adik aku nak beli tu kan bagus.. Huhu.. Tapi takpa lah, yang ada tu pun dah cukup bersyukur. 

Kelmarin pegi melawat rumah tu. Dah mula bermimpi / berangan sudut ni nak letak apa, kat sana nak letak apa, sini nak lekat apa. Haha.. Semuanya berpunca sebab aku baca blog Rumah Comel Kami dan jugak Ceritera Cahaya Cintaku sebab pemilik blog tu suka sangat hias rumah cantik-cantik. Huu.. Tak sabar dah ni =)









Bismillahirrahmanirrahim.....
Ni depan pagar rumah. Gambar asli ni tau. Belum tiba masa renovate lagi. Insyaallah 2-3 bulan lagi siap la kot. Huu.. Bila siap macam mana rupa agaknya ye..








Ni pulak Hall / Ruang Tamu. Walaupun sempit, Alhamdulillah.. =) Aku akan gunakan setiap ruang dengan elok.. Insyaallah. Biar luar sempit tapi dalam penuh kasih sayang. Rumah sempit pun nampak luas. Hehe.. Perasan lah sangat kau ni Awin.







Ni pulak Bilik Tidur Utama. Aku kurang puas hati sangat dengan bucu kat tingkap tu. Tapi Alhamdulillah nanti akan di ubah hingga tiada bucu tu. Yippie!!






Ini bilik 2 & 3. Rumah ni ada 3 bilik tidur & 2 bilik air. Bilik yang ada kotak tu agak gelap sikit sebab tiada ruang udara.






Ruang paling menjadi idaman aku adalah DAPUR.. Dapur memang luas.. Wah, Syok nya.. Kalau nak memasak, tak ada gangguan.. Tak sabar nak beli barang rumah. Rumah sendiri baru ada semangat nak hias. Heeee =)

5 comments:

~ Mrs. EZZAD ~ said...

waaaaa bestnyerrr dh nk masuk rumah sendiri.. boleh hias dgn sesuka dan sepenuh hati.. hehehehe.. x sbr nk tggu ni entry ubah hias2 dr awin pulak.. hehehehe..

~ Mrs. EZZAD ~ said...

waaaaa bestnyerrr dh nk masuk rumah sendiri.. boleh hias dgn sesuka dan sepenuh hati.. hehehehe.. x sbr nk tggu ni entry ubah hias2 dr awin pulak.. hehehehe..

Anonymous said...

fuyoo dh beli rumah.. lepas ni update pulak nak tgk rumah ni btukar rupa eh.. :)

Shariffah Darwini said...

thanks.. insyaallah lepas ni win update pasal hias2 rumah.. jeles ni tgk kak pah nya umah lawa.. haha.. biaq umah kecik pn x pa la kak pah kn.. janji hidup kita bahagia.. btoi dak..

~ Mrs. EZZAD ~ said...

btoi tu win.. betoi sgt.. mana da lawa umah k.pah pun besa2 ja.. hehehehe.. yg penting, sentiasa kemas.. kalu umah besar, cantek tp bersepah nk wat ape kan..

Followers