How Old am I

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 11, 2014

Sinopsis Filem : Aashiqui 2



Rahul Jaykar ( Aditya Roy Kapoor) - pemuzik yang berjaya yang kerjaya menyusut kerana ketagihan alkohol - untuk melaksanakan pada pameran peringkat di Goa. Selepas hampir melengkapkan lagu, dia tidak disangka-sangka diganggu oleh Aryan ( Salil Acharya ) sepanjang persembahannya, Rahul melawannya, prestasinya jatuh dan dengan hati yang kecewa dia membawa diri. Dia bertemu Aarohi Keshav Shirke ( Shraddha Kapoor) , seorang penyanyi bar Maharashtrian yang sangat meminati Rahul. Selepas perasan Aarohi melihat gambar Lata Mangeshkar di bar, beliau menganggap bahawa dia mahu menjadi penyanyi. Kagum dengan kesederhanaan dan suaranya, Rahul menjanjikan untuk mengubah dia ke dalam dunia nyanyian, dan meminta beliau untuk tidak bekerja lagi di bar . Aarohi meninggalkan kerja dan kembali ke Mumbai bersama Rahul, yang meyakinkan untuk membawanya bertemu dengan penerbit Saigal ( Mahesh Thakur ).




 Apabila Aarohi menunggu, Rahul diserang dan cedera oleh sesetengah orang yang tidak dikenali , dan tidak dapat menerima panggilan Aarohi. Rakan dan pengurus Rahul, Vivek ( Shaad Randhawa ) beliau mengatakan bahawa berita kemalangan Rahul tidak boleh dibocorkan kepada media, dan sebaliknya cerita palsu yang Rahul telah meninggalkan negara untuk mengambil bahagian dalam pertunjukan pentas. Apabila Aarohi cuba untuk menghubungi Rahul sekali lagi, Vivek mengabaikannya . Selepas dua bulan, Aarohi terpaksa menyanyi di bar sekali lagi kerana masalah keluarganya.





Selepas pulih dari kecederaan, Rahul nekad untuk mencari Aarohi . Beliau mendapat tahu bahawa Aarohi bekerja di bar lagi dan mendakwa Vivek telah mengabaikan panggilan tanpa memberitahunya . Rahul meminta maaf kepada Aarohi dan berjumpa dengan Saigal untu perjanjian rakaman. Rahul bermula untuk melatih Aarohi, yang menandatangani kontrak muzik untuk menyanyi dalam filem-filem dan menjadi seorang penyanyi yang berjaya. Keluarga Aarohi dan Rahul gembira , tetapi apabila orang mula gosip yang Rahul menggunakan beliau sebagai seorang hamba, dia berulang ke dalam ketagihan alkohol. Aarohi, yang menyayangi Rahul lebih daripada kerjayanya, menenangkannya dan mereka bercinta. Walaupun tidak dipersetujui ibu Aarohi itu ini , Aarohi bergerak dengan Rahul dan berlaku baik sehingga ketagihan Rahul menjadi lebih teruk , menyebabkan dia menjadi agresif dan ganas.





Untuk membantu Rahul melawan alkohol beliau, Aarohi cuba untuk memulihkan Rahul , mengorbankan kerjaya nyanyiannya. Selepas Saigal mengingatkan mereka mengenai impian mereka Aarohi menjadi penyanyi yang berjaya, Rahul memerintahkan beliau untuk memberi tumpuan kepada kerjanya. Semasa persembahan pentas Aarohi, di belakang pentas Rahul ditemuramah wartawan, yang menuduh beliau menggunakan Aarohi untuk keseronokan dan wang. Rahul berkelahi dengan wartawan dan mula minum semula. Dia di masukkan ke penjara, dan Aarohi datang untuk mengikat jamin dan membawanya keluar. Rahul terdengar Aarohi memberitahu Saigal bahawa dia akan meninggalkan kerjayanya untuknya dan bersedia untuk melepaskan status selebriti beliau kerana Rahul adalah lebih penting untuk beliau. Rahul memahami bahawa dia telah menjadi beban dalam hidup Aarohi, dan dia membuat keputusan untuk meninggalkan Aarohi adalah satu-satunya pilihan untuk menyelamatkan beliau. 




Keesokan harinya beliau mengucapkan selamat tinggal pada Aarohi dengan alasan untuk berubah dan akan kembali kepangkuan Aarohi setelah sembuh, di atas jambatan, Rahul membunuh dirinya sendiri dengan lompat ke dalam laut dari atas jambatan. Bingung dengan kematian Rahul , Aarohi memutuskan untuk meninggalkan kerjayanya tetapi Vivek memujuk beliau untuk kekal . Beliau mengingatkan beliau bahawa Rahul mahu dia menjadi seorang penyanyi yang berjaya dan telah diberi hayat kerana beliau tidak mahu menjadi beban ke atas beliau. Aarohi bersetuju, dan menyambung semula kerjaya beliau sebagai penyanyi. Kemudian, dia menandatangani nama beliau sebagai " Aarohi Rahul Jaykar " kepada peminat sebagai satu penghormatan kepada Rahul dan keinginan untuk mengahwini Rahul yang tidak kesampaian.





No comments:

Followers