How Old am I

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, May 21, 2011

10 Perkara PERLU lepas kerja

Dah dapat kerja tetap (tetap ke?) mesti lah timbul banyak tanggungjawap. HAMEK kau!
'So kau dh tak boleh nk MAKAN sorang lepas ni Awin!'
Banyak mata memandang =D Bayak lagi yang tak puas hati (ade yang iri) JAGA-JAGA
Tak boleh kerja suka-suka..
Tak boleh kerja untuk makan gaji aje.
Tak boleh pikir "ala.. aku dh keje ni pn dh cukup bagus"
Tak boleh nk lepas tangan.
Smua itu tanggungjawap!

OKAY.. ini dia ape yang patut aku lakukan lepas bekerja..

1. Bayar Pinjaman MARA & PTPTN - kesian Lid susah payah bayar ("Kau yang belajar atau Lid yang belajar?") Oleh itu kena lah tanggung sendiri lepas ni. Bayar sikit-sikit pun xape.. JANJI BAYAR!!

2. Simpanan - Demi cintaku padamu.. ku serah kan jiwa dan raga. HAHA.. itu lirik lagu AMy Search la NGOK! yg sebetulnya.. simpanan itu demi masa depan aku jugak. Nak beli rumah, Nak Kahwin =D (ye ke? ) HAHA. Nak bawak Mak & Lid naik Haji (INSYAALLAH)

3. Bayar bulan2 duit loan PJF 6930 - sebulan RM500 ~pergghh! ahaha. setengah dr gaji aku? aiyaarkk! =D tp xpe lah.. Lid tak pernah merungut pn kan? pandai guna pandai byar lah! ngee =D

4. Keinginan dan Kehendak aku perlu di penuhi dulu! sorry Lid.. "Tak dapek den nak nolong" =D mmg Win nk sangat benda tu dr dlu lg.. skrg dh ade duit gaji sendiri.. teringin nk beli dengan titik peluh sendiri. baru lebih berharga =)

5. Bantu adik2 aku yang masih belajar. KOT-KOT diorg nk pakai duit.. aku bantu lah setakat yang mampu.. Setakat topup kredit RM10 tu apedehal kn? muahaha...

6. Bagi MAK & LID duit gaji kau tu.. baru berkat ngok! =D dulu msa blajar.. diorg bg duit blanje.. ape salahnya kau plak bg diorg? (Sejuk perut ibu mengandung..HAHA)

7. Shopping?? GUCCI, VINCI, LEE, LEVI'S, ape lg? hmm.. BONIA? haaa ni yg best =) tp pada2 ar woi.. ingat sama kau tu makan gaji je.. gaji kau pun bukan BERKEPUK sangat!

8. TIDAK LUPA PADA ALLAH yg memberi rezeki.. sentiasa lah kau bersyukur. Kerja dengan ikhlas baru gaji tiap2 bulan itu BERKAT. Kalau kau tak ikhlas.. gaji byk mana pn x kan cukup.. PERCAYALAH..

9. Jangan sombong. Jangan Angkuh. Jangan kau bangga diri. "Gaji baru seribu lebih nk kerek..blah ar"

10. Bantu org yang memerlukan. 
"Nak pinjam seribu boleh tak? aku tak de duit nk makan lah!" 
"Kepala HO kau! agak2 ar nk pinjam. Dah aku nk makan ape?" HAHA..

yang penting kerja dengan niat yang ikhlas.. renung muka Mak , Lid, Adik-adik, Saudara-mara, Ustaz (eh.. perlu ke?) HAHA.. blasah je..

"Jaga diri kt tempat orang tu. Dengan sampah pun org blh buat sihir"
"Jangan hidup bebas sgt kt tempat orang. Kelak kau menyesal"
"Jangan mudah percaya dengan orang, kerana yang boleh dipercaya hanyalah diri sendiri"
"Jangan lupa asal usul mana tumpahnya darah kau, Kerja, kerja jugak, tanggungjawap jangan lupa"

itulah pesanan orang2 terdekat yang MENYAYANGI saya.. (yeke?) =D apa2 pun.. THANKS YA!
pesanan-pesanan itu akan aku ingat selalu..

No comments:

Followers