How Old am I

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, September 30, 2012

Nilai sebuah nyawa

Hari ni 29 sept 2012 aku dh plan nk balik Sg Petani
dgn tunang utk amik Hiv Test pd 1 hb oct ni..
tp kami dikejutkan dgn berita bahawa Bakal Mak Mertua aku masuk wad
kne serangan angin ahmar.. Bechaari...

ptg sabtu kami bergegas pulang ke Dungun tanpa byk pikir
dr KL pkul 6ptg smpai DUngun pkul 1.30 pagi..
x larat dh nk gerak ke hospital Kuala Terenganu
maka kami bermalam di Dungun..

30 sept 2012 kami pegi melawat mak pkul 1 ptg
kesian benar lihat mak terbaring tak sedarkan diri..
siapa sangka kn??yang kuat dan cergas akan terkaku di atas katil sepital..

rupanya mak dah lumpuh separuh badan
separuh urat saraf dlm badannya telah rosak..
Ya Allah.. dugaan ini sangat mencabar..
walau dia bukan ibu kandungku
tapi aku sudah mendapat kasih sayangnya sbg ibu utk sejenak
dan kasih sayang itu kuat hingga aku x sanggup lihat keadaan dia..

Ibu / Mak sangat berharga pd setiap manusia..
jadi kita hargai lah ia selagi ada hayatnya..

Ya Allah, kau sembuhkan lah Semah Binti Chik
kerana aku masih memerlukannya sbg seorang ibu mertua..
berilah aku peluang merasakan nikmat menjadi menantu
kerana aku sudah tidak punya ayah mertua lagi..
.............A M I N...............

No comments:

Followers