How Old am I

Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 25, 2011

Kenangan Sebagai Pedoman

Tiba-tiba teringatkan kenangan lama... MENGENAI seorang sahabat..

Kenal melalui alam siber dan mula jadi rakan baik. Siang malam ber'chatting' dan meluahkan apa yang terpendam untuk dikongsi bersama segala yang di alami dengannya (perempuan ok!!)

Dia menjadi kekuatan untuk aku hidup berjauhan dengan family aku (untuk sambung belajar). Dia jadi kekuatan dan semangat aku untuk sambung belajar di perantauan. Di awal perjumpaan di IKIP Kolej. Mula perkenalan baru sbb x pnh knal di alam nyata.

1 Semester habis dan kami dpt abadikan kenangan bersama dengan segala yang manis belaka. Sehingga lah kami punya perselisihan paham (tak tau kerana apa) TIBA2 dia melarikan diri dan hilang begitu saja tanpa apa-apa alasan dan punca. Cerita-cerita buruk mengenai aku mula tersebar. Apa motifnya???

Fine.. nak di jadikan cerita.. pakwe dia pun merupakan kawan aku.. KAWAN.. kami berkawan da lama. WALAUPUN aku dengan dia dh tak sehaluan, tp aku dgn pakwe dia masih berkawan baik dan berjumpa (2thn lepas punya cerita) Sehingga lah semua keburukan dirinya didedahkan oleh pakwe sendiri.

Lepas tu.. aku dpt pesanan SMS dr nom si pakwe nya dgn ayat2 dan kata2 kesat mengenai aku. Seolah-olah aku nk sgt ngan pakwe dia tu. Aku yakin sms tu dr dia sendiri BUKAN dr pakwe dia..

KESIMPULANnya.....

pikir-lah sendiri.. haha..

1. kita tak boleh percayakan sesiapa.
2. keburukan orang lain kita tak bley la sebar2 atau hebohkan aib seseorang pd org lain
3. Berkawan perlu jujur dan ikhlas..
4. Tak pyh la cerita SEMUAnya pd rakan.
5. Nilai seseorang itu sedalam-dalamnya sebelum declare seseorang sbg rakan.
6. perlu lebih professsional lah.. masalah peribadi jgn campur dgn masalah kwn2


Bagi aku.. dua2 ekor 'mangkuk' nih tak bley harap! tak layak jd kawan aku. mmg bgus pun diorg dh putus kwn dgn aku.. sekarang.. aku happy ada kwn yg lebih baik dr mereka nih..

Happy Friendship Day..


Thanks for being such a nice friend of me.. 
Nuraini Abdullah & Noraini Amzaiah ... love ya!!!!!

No comments:

Followers